loading...
دکوراسیون اداری - گروه معماری بام
فاطمه عابد بازدید : 69 دوشنبه 11 شهریور 1398 نظرات (0)

شهری با ساختمان‌های مدرن جذابیت‌های بصری زیادی ایجاد می‌کند. اما تمامی ساختمان‌ها به صورت یکجا بازسازی نمی‌شوند. این موضوع نیازمند بودجه و زمان کافی است. برای طراحی نمای خلاقانه ساختمان نکاتی را به شما می‌گوییم تا با آگاهی بهتری برای این کار اقدام کنید. اگر صاحب هر ساختمانی برای زیباتر کردن نمای آن تلاشی بکند، به تدریج نمای شهر زیبا و زیباتر می‌شود. در نهایت با یک شهر و کشور زیبا روبرو خواهید شد.

قبل از این که برای نمای ساختمان طرحی خلاقانه پیاده کنید باید شرایط کلی را بسنجید. از این علم اطلاعات کافی به دست آورید و با دیدن نمونه کارهای دیگر، ایده‌های خودتان را پرورش دهید. ممکن است خیلی از وقت‌ها برای اجرایی شدن ایده‌های شما مقاومت‌هایی بر سر راهتان ایجاد شود. در صورتی که با تیم حرفه‌ای مشورت کنید آن‌ها شما را راهنمایی می‌کنند.

دنیای معماری، جالب و مدام در حال تغییر است. الگو گرفتن از نماهای قدیمی برای طراحی نمای ساختمان به ما کمک زیادی می‌کند تا با استفاده از تجربیات معماران در گذشته طرح‌های جدید را با دقت بیشتری پیاده سازی کنیم. امروزه توجه به سبک‌های سنتی و قدیمی راه جدیدی برای طرح‌های خلاقانه باز کرده است. در ادامه شما را بیشتر با این موضوع آشنا می‌کنیم. با توجه به نکات ذکر شده در این مقاله می‌توانید تصمیم بهتری برای زیبا کردن ظاهر ساختمان داشته باشید.

 

المان‌هایی برای نمای خلاقانه ساختمان

طراحی نمای ساختمان به توسط مواد مختلفی انجام می‌شود. چوب، فلز، آجر، شیشه، بتن و ... همگی برای این موضوع مناسب هستند. اما شما باید بدانید که کدام از این مواد برای طراحی ظاهر و نمای ساختمان شما کارایی بهتری دارد. استفاده از چوب همیشه نما را جذاب و چشمگیرتر می‌کند. اما معایبی هم دارد. نگهداری از آن کار چندان آسانی نیست. البته استفاده از نمای چوبی بستگی به شرایط آب و هوایی آن منطقه هم دارد. در صورتی که محل زندگی شما کویری باشد، این نما در مدت زمان کوتاهی جلوه خود را به واسطه تابش نور خورشید از دست می‌دهد و خشک و بی روح می‌شود.

اجرای یک طرح خلاقانه به کمک شیشه، نمای ساختمان را مدرن‌تر نشان می‌شود. استفاده از پنجره‌های بزرگ امکان ورود نور خورشید به داخل ساختمان را بیشتر می‌کند. این متریال به ما کمک می‌کند که در پشت پنجره‌ها از گلدان‌های زیبا و بزرگ استفاده کنیم که نمای بیرون و داخل را زیباتر از قبل کند. البته از این متریال‌ها می‌توان به صورت ترکیبی هم استفاده کرد و یک طرح شگفت‌انگیز به دست آورد. برای مثال در دهه اخیر از ترکیب شیشه و بتن در نمای ساختمان استفاده زیادی شده است.

 

به چه نکاتی توجه کنیم؟

طراحی نمای خلاقانه ساختمان نیازمند توجه به نکاتی است که باید از آن آگاه شوید. در صورتی که صاحب کل ساختمان باشید این کار برای شما ساده‌تر است. زیرا یک طرح کلی برای آن اجرا می‌کنید. البت قبل از پیاده سازی طرح و انجام این پروژه لازم است با مستاجران خود به مرحله هماهنگی برسید. اما در صورتی که شما صاحب یکی از طبقات ساختمان باشید لازم است برای انجام این کار با تمامی صاحبان واحدهای دیگر نیز به توافق برسید. زیرا این کار نیاز به رضایت کل اهالی آن ساختمان است.

برای مرحله بعد لازم است بودجه کلی برای این کار را در نظر بگیرید. بهتر است با گروه معماری بام در رابطه با این موضوع مشورت کنید. آن‌ها برای طراحی نمای ساختمان شما ایده‌های خلاقانه‌ای پیشنهاد می‌دهند. این پیشنهادات را می‌توانید بسنجید و در صورتی که با سلایق شما هماهنگ بود، راجع به هزینه تمام شده این پروژه سوال کنید. هزینه تمام شده را با بودجه خود مقایسه کنید تا اگر رقم آن دو به هم نزدیک بود، قرارداد این کار را امضا کنید.

فاطمه عابد بازدید : 59 یکشنبه 03 شهریور 1398 نظرات (0)

آپارتمان‌های بزرگ دست ما را برای بازسازی و تغییر دکوراسیون باز می‌گذراند. چون فضای بزرگی برای انتخاب وسایل در اختیارمان قرار می‌دهند. اما با توجه به شلوغی شهرهای امروز، متراژ خانه و آپارتمان‌ها کمتر و کمتر از قبل شده. به همین دلیل لازم است از کمترین فضا بیشترین استفاده را داشته باشیم. بازسازی آپارتمان‌های کوچک باید توسط علم روز انجام شود تا بیشترین بهره‌وری را از فضا داشته باشید.

بازسازی آپارتمان به شما کمک می‌کند تا با هزینه کمتر، نمای خانه خود را جدید کنید. اگر بخواهید خانه فعلی خود را بفروشید علاوه بر هزینه جابجایی وسایل، با فرض این که هزینه خریداری خانه جدید تفاوتی با مبلغ فروش خانه فعلی هم نداشته باشد، اما باز هم هزینه‌های غیر قابل پیش بینی اتفاق می‌افتد. برای مثال ممکن است بخواهید برای خانه جدید تغییر دکوراسیون بدهید و محتمل پرداخت هزینه‌های جدید شوید.

برای انتخاب وسایل و تغییر دکوراسیون در خانه‌های کوچک بهتر است تا جایی که می‌توانید از وسایل جادار اما به اصطلاح جمع و جور استفاده کنید. یک کتابخانه کوچک به کمک شما می‌آید. در این کتابخانه می‌توانید تمامی کتاب‌های خودتان را بگذارید و سازماندهی کنید. علاوه بر این می‌توانید وسایل جزئی را هم در قفسه‌های کتابخانه جای دهید.

 

انتخاب سبک برای آپارتمان های کوچک

برای بازسازی این آپارتمان‌ها با توجه به متراژ، لازم است تا حد ممکن از قرار دادن وسایل اضافی خودداری کنید. فضاهای ساده و سبک مینیمالیسم، فضای خانه شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. در این سبک از رنگ‌های روشن استفاده می‌شود. رنگ‌هایی مانند سفید و کرم، فضای آپارتمان‌های کوچک را بیشتر از حد واقعی خودشان نشان می‌دهند. اما اگر اصراری برای استفاده از سبک‌های دیگر درطراحی دکوراسیون داخلی دارید، می‌توانید از دو سبک به صورت تلفیقی استفاده کنید. این تضاد باعث ایجاد جذابیت بیشتری در دکوراسیون خانه شما هم می‌شود.

بسیاری از افراد هستند که در کنار دکوراسیون مدرن، ترجیح می‌دهند یک قسمت از فضا را به صورت سنتی بچینند. از مبلمان با سبک قدیمی استفاده کنند و رنگ فضا را به سمت دهه‌های پیشین ببرند. هر کشوری یک سبک دکوراسیون مخصوص به خود دارد. اما به طور کلی در گذشته‌های دور به عنصر چوب توجه ویژه‌ای می‌شد که امروزه از مواد جایگزین نیز برای این عنصر استفاده می‌شود.

 

استفاده از آینه و چراغ‌ها

برای بازسازی آپارتمان‌های کوچک ترفندی هم وجود دارد که کمبود فضا را به چشم بیننده نیاورید. آینه‌ها برای آپارتمان‌های کوچک توصیه می‌شوند. چرا که آینه‌ها می‌توانند به فضا عمق دهند و با منعکس کردن نور، اتاق را بیشتر از آن فضایی که هست نشان می‌دهد. در واقع با نصب آینه در متراژهای کم با یک تیر دو نشان را می‌زنید. هم فضا را دو برابر نشان می‌دهید و هم نور بیشتری را در اتاق منعکس می‌کنید.

اما با این موضوع نباید زیاده روی کنید. فرض کنید وارد اتاقی پر از آینه شوید، شما را به مرز سرگیجه می‌برد. امروزه آینه‌های دیواری زیبایی در بازار موجود هستند که شما می‌توانید برای یک قسمت از دیوار اتاقتان انتخاب و نصب کنید.

فاطمه عابد بازدید : 59 یکشنبه 13 مرداد 1398 نظرات (0)

آیا بودجه کوبیدن و از نو ساختن را دارید؟ علاوه بر این خیلی از افراد با در و دیوار این خانه اگر خاطره داشته باشند راضی به چنین کاری نمی‌شوند. به همین دلیل تصمیم به بازسازی خانه های قدیمیگرفته می‌شود. کارشناسی که برای این کار انتخاب می‌کنید باید از اصول ساخت ساختمان در گذشته و عصر جدید آگاه باشد تا با بررسی تمامی جوانب بهترین انتخاب را به شما گزارش دهد.

معماری سنتی ایرانی زبانزد تمامی دنیاست. پنجره‌های مشبک چوبی با شیشه‌های رنگی، سقف‌های بلند با گچبری خیره کننده، حیاط‌های دلباز با درخت توت و انگور، حوض فیروزه‌ای رنگ و دلبری کردن ماهی‌های قرمزش. شما به چند سال پیش می‌برد؟ اما هر ساختمانی عمری دارد. لوله‌ها پوسیده می‌شود. دیوارها رنگ و لعاب خود را از دست می‌دهد. شاید سیستم گرمایشی و سرمایشی دیگر مانند قبل کار نکند. کفپوش‌ها کیفیت قبل را نداشته باشد.

بعد از مرحله شناخت نیازهایتان، باید با کارشناس مربوطه در امور دکوراسیون داخلی و بازسازی آپارتمان مشورت کنید. مرحله مهمی است تا بدانید در پایان محتمل چه هزینه‌هایی خواهید شد. قبل از انجام کاری بودجه خود را مشخص کنید و هوشیارانه‌تر قدم بردارید. همچنین لازم است در مورد زمان تحویل خانه هم صحبت کنید. همیشه زمانبندی این مسائل ممکن است کمی به تعویق بیفتد. بنابراین لازم است خودتان را برای این موضوع هم آماده کنید.

 

 

ایده پردازی کنید

درست است که بازسازی خانه، کاری اصولی و ماهرانه است. اما اگر قرار باشد خودتان در این خانه زندگی کنید پس بهتر است خودتان این فضا را بیشتر از قبل دوست داشته باشید. شما هم می‌توانید با کمی ذوق و تحقیق ایده‌های ناب بدهید. با این کار مسیر ذهنی از سلیقه خودتان به کارشناس طراح دکوراسیون می‌دهید تا او بهتر بتواند برای این تغییر تصمیم‌گیری کند. امروزه سایت‌های زیادی برای کمک به شما جهت ایده گرفتن وجود دارند. شما تنها با جستجوی کلمه بازسازی خانه می‌توانید نکات جالبی را بیاموزید و از تلفیق چند نمونه از آن یک طرح خاص به دست آورید.

در درجه اول باید نیازهای خود را در نظر بگیرید. کمبود چه چیزهایی باعث شده تا به فکر بازسازی خانه های قدیمی بیفتید؟ شاید به فضای بیشتری نیاز داشته باشید و یا برعکس. ممکن است بخواهید یک اتاق را توسط یک دیوار تبدیل به دو قطعه کنید تا برای قرار دادن وسایل خود سازماندهی بیشتری داشته باشید. اگر اهل کتاب و کتابخوانی باشید، احتمالا یکی از اتاق‌ها را به کتابخانه اختصاص دهید تا دیگر نگران نگهداری از آن نشوید.

نکاتی برای بازسازی خانه های قدیمی

برای بازسازی هر ساختمان قدیمی باید متراژ کلی آن را در نظر بگیرید. اصول نقشه کشی ساختمان‌ها در 40 سال پیش را نمی‌توان با امروز مقایسه کرد. البته این بدان معنی نیست که شما نقشه کلی ساختمان را تغییر دهید. اما برای مثال می‌توانید دیوارها داخلی خانه را تغییر دهید. یک دیوار را حذف کنید تا فضای بزرگتری داشته باشید. سقف کاذب قرار دهید تا جلوه مدرن‌تری داشته باشد. بر روی گچ بری‌های داخلی نظر بدهید. رنگ دیوارها را تغییر دهید و مطابق با وسایل آن را انتخاب کنید تا یک هارمونی رنگ خیره کننده در فضای داخلی ایجاد کنید. با تمامی این تغییرات یک فضای کاملا جدید در محیط خانه خود پدید می‌آورید که مسلما در روحیه شما تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

زمانی که کار بازسازی شما انجام شد، لازم است برخی از وسایل را هم نو کنید تا با دکوراسیون داخلیجدید شما همخوانی بیشتری داشته باشد. بنابراین بهتر است برای این مرحله هم بودجه‌ای را در نظر بگیرید. شما با نوسازی ساختمان، انگار یک نفس تازه‌ای به آن می‌دهید. با تعویض لوله‌های آب، لوله‌های پوسیده و قدیمی را حذف می‌کنید و جای آن را با لوله‌های نو پر می‌کنید. کاغذ دیواری‌های قدیمی را بردارید و با رنگ‌های مدرن‌تر، دیوار را رنگ کنید.

فاطمه عابد بازدید : 71 سه شنبه 01 مرداد 1398 نظرات (0)

رنگ آمیزی نمای ساختمان یکی از راه‌های زیباسازی شهر و کوچه است. حتما شما هم ساختمان‌های قدیمی را در میان ساختمان‌های مدرن دیده‌اید که چگونه در ذوق می‌زند و بر زیبایی ساختمان‌های کناری‌اش هم تاثیر می‌گذارد. شاید خیلی اوقات شرایط ساخت و ساز برای این ساختمان‌ها هم وجود نداشته باشد. بنابراین صاحبانشان تصمیم به بازسازی می‌گیرند. برای طراحی نمای ساختمان به جهت نوسازی، رنگ کردن نمای آن بهترین راه است. البته اگر لایه‌های سیمانی ساختمان سالم باشند و آمادگی پذیرش رنگ را داشته باشند.

این کار هزینه قابل قبولی هم دارد. زمانی که بازسازی آپارتمان را از داخل شروع کرده باشید برای نوسازی نمای ساختمان شاید هزینه‌ها شما را منصرف کند. اما بهتر است زود تصمیم نگیرید، با کارشناسان گروه معماری بام مشورت کنید.

رنگ آمیزی نمای ساختمان با رنگ نانو

رنگ آمیزی به صورت نانو آسان و بدون دردسر است. این رنگ مایع به کمک هر وسیله رنگ‌آمیزی آماده استفاده می‌شود. ویژگی خوب آن حل شدن در آب است. پایه این رنگ‌ها با آب است و به همین دلیل مواد شیمیایی خاصی در ساختار آن استفاده نشده تا بوی آن شما را آزار دهد. بنابراین به این دسته از رنگ‌ها، رنگ‌های دوستدار محیط زیست هم می‌گویند. در صورتی روی این رنگ‌ها کثیفی مشاهده شود، به راحتی با آب و مواد شوینده تمیز می‌شود.

این رنگ مزایای زیاد دیگر هم دارد. رنگ‌های نانو دچار رنگ پریدگی و غبار گرفتگی نمی‌شوند. بنابراین همیشه تمیزی و شفافیت را بر روی سطح احساس خواهید کرد. این رنگ‌ها به دلیل ترکیباتی که دارد، کثیف نمی‌شوند. این رنگ برای هر نوع آب و هوایی مناسب است و مقاومت بالایی دارد. برای مثال در شمال کشور به دلیل رطوبت زیاد هوا می‌توان از این رنگ استفاده کرد. چرا که دیوارهایی که با این رنگ مزین شده باشند، رطوبت را به خود جذب نمی‌کنند. همچنین ترکیبات موجود در این رنگ باعث می‌شود دیوارها تا حدی عایق حرارتی شوند. این خود یکی از مهم‌ترین مزیت‌های رنگ نانو است.

رنگ‌های نانو را بر روی سطوح مختلفی مانند فلز، چوب، گچ، سیمان و سایر سطوح به راحتی زد و نگران آن نبود. زیرا چسبندگی این رنگ در صورت خشک شدن به حد قابل قبولی زیاد است. رنگ‌های نانو را به راحتی توسط رول، قلمو و دستگاه‌های اسپری کننده می‌توان بر روی سطوح زد. پس نحوه استفاده از آن نیز آسان است. همچنین تنوع رنگ آن به قدری است که برای همه سلیقه‌ها انتخاب خوبی می‌شود.

 

نکاتی در رنگ آمیزی نمای ساختمان

قبل از هر چیزی باید بدانید این رنگ قرار است در قسمت خارجی ساختمان رنگ آمیزی شود. بنابراین باید مقاومت خوبی در برابر شرایط آب و هوایی داشته باشد. اگر در منطقه گرمسیر زندگی می‌کنید، مقاومت رنگ در برابر آفتاب زیاد باشد، همچنین در مناطق سردسیر نیز طاقت سرما و برف و یخ زدگی را داشته باشد. جدا از زیبایی‌هایی که رنگ نمای ساختمان برای شما ایجاد می‌کنند باید توانایی عایق شدن هم داشته باشند تا از هدر رفتن انرژی وسایل گرمایشی و سرمایشی شما جلوگیری شود.

قبل از اقدام به چنین کاری حتما در مورد رنگ‌ها تحقیقات انجام دهید. نمای ساختمان فضایی نیست که شما بخواهید هر ساله رنگ آمیزی آن را تغییر دهید. این کار ساده‌ای نیست. بنابراین لازم است از همان ابتدا در انتخاب جنس و نوع رنگ دقت لازم را داشته باشید تا سالیان سال کیفیت خود را حفظ کرده باشد.

رنگ‌های آنتی استاتیک را برای نمای ساختمان در نظر بگیرید. زیرا این رنگ‌ها در برابر گرد و غبار و دود خودروها مقاومت خوبی دارد و آن‌ها را جذب نمی‌کند. نکته دیگری که باید در نظر بگیرید، این است که رنگ انتخابی شما باید خاصیت کشسانی داشته باشد. با گرم و سرد شدن هوا و انقباض و انبساط مواد، خاصیت الاستیسیته داشته باشد تا دچار ترک خوردگی نشود.

فاطمه عابد بازدید : 63 چهارشنبه 26 تیر 1398 نظرات (0)

در صورتی که چیدمان محیط کار به درستی انجام شود مزیت‌هایی هم دارد. اولین مزیت بر بهره‌وری فردی هر کارمند تاثیر مثبت می‌گذارد. زمانی که فرد از لحاظ آسایش و آرامش در ساعتی که در محل کار حضور دارد، تامین باشد مسلما انگیزه کاری در او ایجاد می‌شود. البته باید راه‌هایی هم برای ایجاد خلاقیت آن‌ها در نظر بگیرید. بخشی از این خلاقیت به کمک دکوراسیون ایجاد می‌شود.

برای داشتن یک چیدمان مناسب در محیط کار باید به نور محیط هم توجه زیادی داشته باشیم. در واقع یکی از مهم‌ترین مسائلی که برای چیدمان باید به آن توجه کنیم میزان نور مناسب در فضای کاری است. وجود نور طبیعی در اتاق کار باعث می‌شود چشم افراد در هنگام کار دیرتر احساس خستگی کند. در صورتی که نور طبیعی اتاق کم باشد یا پنجره‌ای وجود نداشته باشد لازم است نور لازم را با چراغ‌ها تنظیم کنیم.

اما برای چیدمان بهتر باید به فضای کلی هم توجه کنید. لوازم و وسایل را باید به طریقی در اتاق کار بچینید که برای رفت و آمد دچار مشکل نشوید. وجود تعداد زیادی از مبلمان در دکوراسیون اداری که استفاده چندانی هم از آن نمی‌شود تنها فضای مفید شما را اشغال می‌کند. در میان این چیدمان از وجود گیاهان غافل نشوید. گیاهان منبع انرژی مثبت در هر فضایی هستند. همه افراد به چنین انرژی در فضای کاری نیاز دارند. همچنین با این کار هوای مطبوع‌تری در اتاق کار خود خواهید داشت.

 

 

استاندارد چیدمان محیط کار

چیدمان استاندارد به چیدمانی می‌گویند که بر اساس قواعدی ساخته شده باشد که کارایی افراد را در آن محیط افزایش دهد. این تعریف برای محیط‌های کاری معنای بیشتری دارد. درواقع کارمندی که به تازگی به شرکت شما وارد می‌شود در لحظه اول استانداردهای تعریف شده شما را مشاهده می‌کند. در صورتی که قواعد اولیه را رعایت کرده باشید افراد تازه وارد هم ملزم به رعایت آن می‌شوند.

اولین موضوعی که برای چیدمان محیط کار مهم و لازم می‌دانیم نظم است. دکوراسیون اداری شیکباید حس منظم بودن شرایط کاری و همچنین روال کاری از یک شرکت را به مخاطب بدهد. نحوه قرارگیری میزها، فاصله آن و حفظ حریم خصوص کارکنان شاید در نگاه اول به چشم آنان بیاید.

 

چگونگی چیدمان محیط کار

چیدمان تمامی وسایل در فضای کاری باید به گونه‌ای باشد که کارمندان تمام ساعات کاری خود احساس راحتی کنند. همه ما تقریبا 8 ساعت در روز را در محل کارمان مشغول به سعی و تلاش هستیم. توجه به رفاه کارمند هزینه بر نیست. باعث افزایش بهره‌وری و پیشرفت سازمان می‌شود. حتی شاید با چند تغییر ساده این احساس را درون آن‌ها ایجاد کنیم که بهتر از قبل در کارشان خلاق باشند و بازدهی داشته باشند.

یکی از هنرهای چیدمان در فضاهای کاری انعطاف پذیری در جابجایی است. در واقع این چیدمان باید به گونه‌ای باشد که با زیاد شدن نیرو یا تغییر دکوراسیون به راحتی قابلیت جابجایی داشته باشد. البته این موضوع به نوع وسایل اداری هم بستگی دارد. برای مثال باید مبلمان اداری سبک وزنی را انتخاب کنید تا در هنگام جابجایی آن دچار مشکل نشوید.

فاطمه عابد بازدید : 87 سه شنبه 04 تیر 1398 نظرات (0)

فضاهای درمانی مانند کلینیک دندانپزشکی نیازمند توجه بیشتری به دکوراسیون داخلی خود هستند. روحیه بیمار ممکن است آن‌قدر پایین باشد که با ورود به محیط مناسب بخش زیادی از دلنگرانی آن برطرف شود. بله جادوی رنگ‌ها، چیدمان وسایل و ... همگی در امر دکوراسیون می‌تواند یک نیروی خوب در محیط پزشکی شما ایجاد کند که به واسطه آن بیماران هم حال بهتری در کلینیک شما به دست آورند. برای بازسازی کلینیک دندانپزشکی لازم است نکاتی را بدانید. پس با ما در ادامه این مقاله همراه شوید.

حتما بارها برایتان پیش آمده که با ورود به مکانی، حس خوبی دریافت نکنید. حتی اگر افراد آن فضا هم دارای انرژی منفی نباشد باز هم چنین حسی در شما ایجاد می‎شود.این موضوع کاملا به ظاهر فضای داخلی آن محیط باز می‌گردد.

برای طراحی یا بازسازی آپارتمان یا هر فضایی در ابتدا با در نظر گرفتن فضا و امکانات کلی، یک سبکی از دکوراسیون باید انتخاب شود و بر اساس آن هزینه و وقت گذاشته شود. برای طراحی مطب دندانپزشکی معمولا سبک مدرن بهترین گزینه است. اما محدودیتی در این مرحله وجود ندارد. شما حتی می‌توانید از سبک‌ها به صورت ترکیبی استفاده کنید.

 

قبل از بازسازی کلینیک دندانپزشکی بدانید

اگر تصمیم به بازسازی فضای داخلی مطب دندانپزشکی خود گرفتید، قبل از هر چیزی باید نکاتی را بدانید. شما باید با یک مرکز معتبر که اصول طراحی دکوراسیون را به خوبی می‌دانند مشورت کنید. گروه معماری بام با تجربه عالی در این امر به شما کمک می‌کند تا نتیجه خوبی از این کار به دست آورید.

نور طبیعی همیشه آرامش بخش است. برای طراحی مطب دندانپزشکی سعی کنید امکان ورود نور خورشید به داخل را در نظر داشته باشید. پنجره‌ها فضای خوبی برای این کار هستند. جلوی آن‌ها را نپوشانید. همچنین می‌توانید جلوی پنجره‌ها فضایی را برای قرار دادن گلدان‌ها در نظر بگیرید تا هوای داخل مطب را هم مطبوع نگه دارید. اما در فضاهایی که میزان نورگیری در آن کم است، می‌توانید از چراغ‌های متناسب با دکوراسیون استفاده کنید. یادتان باشد نورهای رنگی هم اثرات متفاوتی در ذهن ایجاد می‌کنند.

به سن و جنس مراجعه کنندگان خود دقت کنید و دکوراسیون را بر اساس علایق آن‌ها بچینید. برای مثال برخی از کلینیک‌های دندانپزشکی وجود دارند که برای مراجعه کنندگان خردسال خود فضای جداگانه‌ای را در نظر گرفته‌اند و آن محیط را برای کودکان متناسب با سلیقه فکری آن‌ها چیدمان کرده‌اند. در صورتی که کلینیک کوچکی از نظر متراژ دارید، سعی کنید از رنگ‌های روشن استفاده کنید. همچنین استفاده از آینه‌ها باعث می‌شود به فضا عمق دهید و فضا را بزرگ‌تر نشان دهید.

 

استفاده از رنگ‌های مناسب در مطب دندانپزشکی

باید اعتراف کنیم که همه ما از دندانپزشکی هراس داریم. حتی اگر هم امروزه دیدمان به این موضوع تغییر کرده تا یک زمانی از آن گریز داشتیم. خوشبختانه امروزه علم دکوراسیون و فنگ شویی بیشتر از قبل مورد توجه صاحبان مشاغل قرار گرفته است. در علم فنگ شویی باید به نحوه قرارگیری اجسام توجه شود تا باعث جریان حس و انرژی مثبت شود. اما بعد از موضوع چیدمان و نوع اجسام باید حتما به رنگ وسایل توجه کنید. حتی اگر تا به حال به آن توجهی نداشته‌اید برای بازسازی کلینیک دندانپزشکی یک فرصت دوباره به دکوراسیون خود بدهید.

فاطمه عابد بازدید : 79 سه شنبه 28 خرداد 1398 نظرات (0)

اگر کمی با دنیای دکوراسیون داخلی آشنا باشید مطالب این مقاله را بهتر درک خواهید کرد. وسایلی هستند که برای دکوراسیون ما ضروری نیستند، اما اگر وجود داشته باشند حال و هوای بهتری به فضا می‌دهند و دکوراسیون خانه یا محل کار شما را چشم‌گیرتر می‌کنند. اگر بخواهیم هدف مشخصی برای وجود این وسایل جانبی در نظر بگیریم باید به موضوع تاثیر فنگ‌شویی در دکوراسیون اداری یا خانگی هم دقت کنیم. برای به کارگیری فنگ‌شویی در محیط باید از عناصری مانند فلز، آب، آتش، چوب و خاک استفاده کنید.

این عناصر را توسط وسایل جانبی برای طراحی دکوراسیون داخلی می‌توانیم داشته باشیم. برای مثال برای استفاده از چوب و خاک می‌توانیم از یک گیاه کمک بگیریم و انرژی آن را در دکوراسیون داخلی خود داشته باشیم. ما برای حیات این گیاه روزانه آن را آبیاری می‌کنیم. بنابراین از عنصر آب هم استفاده کرده‌ایم. برای داشتن عنصر فلز در دکوراسیون خود می‌توانیم یک وسیله دکوری از این جنس را خریداری کنیم که با بقیه وسایل ما تناسب داشته باشد. و اما عنصر آتش توسط یک شمع مهیا می‌شود.

 

از فرش‌ها هر چقدر بگوییم، کم گفتیم!

برای چیدمان فضای داخلی فرش‌ها نقش تکمیل کننده را دارند. شما اگر حتی دکوراسیون داخلی منزل خود را با بهترین وسایل و بهترین کفپوش‌ها هم بچینید باز هم جای خالی فرش‌ها احساس می‌شود. آن‌ها می‌توانند حس گرما و راحتی در فضا ایجاد کنند. فرش‌ها علاوه بر زیبایی کاربرد دیگری هم دارند. آن‌ها کف فضای خانه شما را نرم‌تر می‌کنند تا برای راه رفتن روی زمین دچار مشکل نشوید.

برای تغییر دکوراسیون خود می‌توانید ابتدا فرش مورد علاقه خود را انتخاب و سپس بر اساس آن مبلمان، پرده و دیگر وسایل را انتخاب کنید.

 

با گلدان‌ها به دکوراسیون داخلی جان دهید

گیاهان پر از انرژی مثبت‌اند. در هر فضایی که قرار داشته باشند یک حس لطیف به ما می‌دهد. هوا را مطبوع‌تر می‌کنند. امروزه گیاهان آپارتمانی زیادی برای انتخاب دست ما را باز گذاشته‌اند. ما بر اساس سلایق و نحوه نگه‌داری می‌توانیم تعدادی از آن‌ها را در فضای مورد نظر خود قرار دهیم. اما یادمان باشد اگر تصمیم به نگهداری از گیاهان را داشتیم، باید مراقب نیازهای آن باشیم. آن‌ها هم موجودات زنده‌ای هستند که قدرت القای انرژی مثبت به شما را دارند.

 

دیوارهای یک سمت را متمایز کنید

می‌توانید به یکی از دیوارها توجه ویژه‌ای داشته باشید. انتخاب رنگ دیوار شاید کمی برای شما سخت باشد. این کار را در اختیار کارشناسان باتجربه طراحی دکوراسیون داخلی بگذارید. آن‌ها کاملا به حوزه روانشناسی رنگ واقف‌اند. بعد از انجام این کار می‌توانید روی این دیوار چند تابلوی مهم نصب کنید. این تابلوها می‌تواند جوایز کسب و کار شما باشد، یا حتی جملات پر قدرت و انگیزشی.

 

با آباژورها نورپردازی شیک ایجاد کنید

این بدان معنی نیست که در هر قسمت یک آباژور بگذارید. یکی از گوشه‌های اتاق را به یک آباژور اختصاص دهید. می‌توانید طرح پارچه آن را با طرح کاغذ دیواری ست کنید. آباژورها یک نور ملایم در محیط ایجاد می‌کنند اما وظیفه اصلی آن‌ها برای روشنایی کامل فضا نیست. طراحی آن‌ها بیشتر جنبه زیبایی در دکوراسیون داخلی دارد.

فاطمه عابد بازدید : 334 پنجشنبه 23 خرداد 1398 نظرات (0)

شاید سال‌ها بگذرد و زندگی برایمان رنگ و بوی تازه‌ای نداشته باشد. این رنگ و بو را می‌توانیم با تغییرات ساده‌ای در سبک زندگی خود پدید آوریم. اگر از آن دسته افرادی باشید که با یک تغییر کوچک حس و حالتان عوض شود فکرش را بکنید که با بازسازی دکوراسیون خانه روحتان تا چه حدی می‌تواند تازه و شاداب شود. این تغییر حتی می‌تواند در یک قسمت از خانه اتفاق بیفتد.

برای مثال اگر منزلتان از وجود بالکن بهره‌مند است، یک امتیاز ویژه دارید. از بالکن تان یک بهشت کوچک بسازید. گل و گیاه به روح و روانتان حس طراوت می‌دهد. خستگی یک بعد از ظهرتان را در این قسمت از خانه می‌توانید به انرژی و حال خوب تبدیل کنید.

احتمالا ما اطلاعات کافی برای طراحی دکوراسیون داخلی نداریم. نحوه چیدمان و اثر رنگ آن‌ها می‌تواند بارهای انرژی متفاوتی داشته باشد. این علم را کارشناسان طراحی دکوراسیون پس از تجربه به دست آورده‌اند. برای دریافت نتیجه بهتر برای بازسازی آپارتمان خود می‌توانید با کارشناسان خبره در این امر مشورت داشته باشید و کار را به عهده آنان بسپارید. این افراد در درجه اول سعی می‌کنند سلیقه شما را بشناسند و نگاه کلی و جزئی به تمامی وسایل از چیدمان و رنگ آنان بیندازند و یک چشم‌انداز کلی از تغییرات برای شما ارائه دهند. پس از برآورد قیمت و تایید شما، کار را شروع می‌کنند. مرحله جذابی است که زودتر پایان کار را شاهد شوید.

 

نکاتی برای بازسازی دکوراسیون خانه

به دیوارها رنگ جدید بزنید

از رنگ‌های بی جان فاصله بگیرید. البته به این دلیل نیست که هر دیواری را یک رنگ بزنید. شما می‌توانید جاهایی از خانه که می‌تواند سطح انرژی شما را بالا ببرد را از رنگ‌های شادتری استفاده کنید. یا برای قسمت‌هایی که نیاز است آرامش بیشتری در خانه به دست آورید باید از رنگ‌های ملایم‌تری استفاده کنید.

وقتی می‌گوییم به دیوارها رنگ جدید بزنید منظورمان یک تنوع و تغییر خوب است. این تغییر باید در جهت مثبت و بازسازی دکوراسیون خانه شما باشد. حال می‌توانید از رنگ‌های مخصوص کمک بگیرید یا برای جلوه بیشتر از کاغذ دیوار مناسب استفاده کنید.

به شما پیشنهاد می‌کنیم برای دیوارهای آشپزخانه از رنگ‌های شاد استفاده کنید. حتما شنیده‌اید که آشپزخانه قلب هر خانه است. زمانی که حس شادی و انرژی در این فضا داشته باشید، توجه ویژه‌تری به خورد و خوراک خود دارید. حس و حال خوب پیدا کردن در این قسمت از خانه روحتان را شاد می‌کند. حتی اگر خسته شوید حس و حال منفی نخواهید داشت. اما در مقابل آشپزخانه‌ای بی رنگ و رخ را در نظر بگیرید. آیا عاشق رنگ و لعاب مواد غذایی خواهید شد؟

 

سبک دیگری را برای دکوراسیون انتخاب کنید

شاید تا به الان دکوراسیون سنتی در منزل مد نظرتان بوده و همه وسایل به گذشته ارتباط داشت. ولی وقتی به یک سبک عادت کنید چندان جذابیت گذشته را برای شما نخواهد داشت. لازم نیست همه وسایل دکوری خود را دور بریزید و از نو خریداری کنید. با این کار حسابی در خرج می‌افتید. شما می‌توانید بخشی از دکوراسیون را به سبک دیگری بچینید. برای بازسازی دکوراسیون خانه یکی از راه‌های مفید این است که کمی ریسک کنید. از سبک‌هایی که تا به حال استفاده نکرده‌اید، استقبال کنید. با این کار حتی ممکن است سلیقه شما تغییر کند و بتوانید از ترکیب این سبک‌ها یک دکوراسیون خاص ایجاد کنید.

برای شما سبک‌های روز را پیشنهاد می‌کنم. امروزه توجه افراد به سبک مینیمال بسیار زیادتر شده، افراد به دنبال سادگی و جذابیت آن هستند. سبک مینیمال آرامش بخش است. شما را خلاق می‌کند. سبک مینیمال به بیننده این اجازه را می‌دهد که طراحی اجسام، رنگ آن‌ها و نحوه چیدمان وسایل را سریعا درک و تحلیل کند و در سادگی آن به دنبال جذابیت‌ها باشد. همین فرصت کشف و درگیری ذهنی می‌تواند یک جرقه ذهنی برای خلاقیت آنان شود.

فاطمه عابد بازدید : 66 چهارشنبه 08 خرداد 1398 نظرات (0)

چمن مصنوعی نوعی کفپوش است که استفاده متفاوتی دارد.چمن مصنوعی در دکوراسیون دو نوع کاربرد دارد. اگر حیاطی دارید که چند وسیله بازی برای کودکان نصب شده است، برای جلوگیری از آسیب‌هایی زمین خوردن کودکان تصمیم به نصب چمن گرفته می‌شود. این کار علاوه بر زیبایی، کاربرد مفیدی هم دارد. اما اگر در داخل بالکن و بام استفاده شود، بیشتر جنبه زیبایی در دکوراسیون دارد.نکاتی در مورد طراحی خارجی نمای ساختمان به شما کمک خواهد کرد، تا به نحوه احسنت طرحی را مطابق با علم روز پیاده نمایید.

 

با محدودیت‌هایی که در زندگی امروزی داریم، از طبیعت دور مانده‌ایم. به همین دلیل به سمت راه‌هایی می‌رویم که حس و حال طبیعت را در کنارمان احساس کنیم. به همین دلیل سعی می‌کنیم طراحی نمای ساختمان خود را طوری انجام دهیم که شادابی و سرسبزی را در آن ببینیم. برای مثال پیاده‌سازی زمین چمن در پشت بام یا بالکن با عقل جور نمی‌آید. به همین دلیل تصمیم می‌گیریم به کمک علم روز طراحان دکوراسیون، از چمن مصنوعی در فضاهای اطرافمون استفاده کنیم. اما برای تلطیف کردن هوای این محیط‌ها می‌توانید از گلدان‌های طبیعی استفاده کنید که نگهداری آن آسان باشد و گرد و خاک بر روی چمن مصنوعی نداشته باشند.

 

استفاده از چمن مصنوعی در دکوراسیون حیاط، بام، بالکن

 

مزیت استفاده از چمن مصنوعی در دکوراسیون

تغییر آب و هوا به ما اجازه نمی‌دهد تا همیشه از سرسبزی گیاهان حیاط و بالکن‌مان احساس رضایت کنیم. از همین رو به فکر خرید چمن مصنوعی می‌افتیم. پس یکی از مزیت‌های استفاده از چمن در دکوراسیون حفظ ظاهر سبز آن در تمامی فصول به شرط رعایت از قوانین نگهداری آن است.

 

با داشتن چمن مصنوعی در دکوراسیون نیازی به آبیاری آن‌ها ندارید. در نتیجه هم در وقت شما صرفه‌جویی می‌شود و هم در مصرف آب. نگهداری چمن مصنوعی آسان است و نیازی به عوض کردن کود نخواهید داشت. همچنین نگران نرسیدن نور آفتاب برای سرسبز شدن آن نیستید چون اصلا نیازی به انرژی نور آفتاب ندارد. بنابراین حتی در مکان‌هایی که از نور خورشید بی بهره است نیز می‌توانید یک چمن سرسبز داشته باشید.

 

چمن‌های طبیعی عمر مفید دارند، در صورتی که نیاز باشد باید تخم چمن جدید در خاک بکارید. اما چمن مصنوعی دچار کم‌پشتی نمی‌شود. با داشتن چمن مصنوعی نیازی به هرس کردن ماهیانه چمن ندارید. با توجه به وصل بودن چمن مصنوعی روی یک صفحه مخصوص، برای شستشوی آن نگران نشوید. این کار به آسانی انجام می‌شود.

 

نحوه نگهداری از چمن مصنوعی

نگهداری چمن مصنوعی در دکوراسیون چندان سخت نیست اما نیاز دارد که هر چند وقت یک‌بار با دقت آن را بررسی کنید. نگهداری صحیح از آن باعث می‌شود طول عمر آن بیشتر شود. برای مثال اگر متوجه وجود شکافی روی آن شدید، سریعا برای ترمیم آن باید اقدام کنید. سهل‌انگاری در این موضوع باعث می‌شود شکاف آن بزرگ‌تر شود و تا جایی پیش رود که قابل ترمیم نباشد.

فاطمه عابد بازدید : 105 سه شنبه 24 اردیبهشت 1398 نظرات (0)

چرخه رنگ شاید از توجه به رنگ‌های رنگین کمان شکل گرفت. باید بدانیم که امروزه رنگ در دکوراسیون موضوع قابل توجهی است. به هر حال شاید بخواهید بعد از مدتی تغییراتی در دکوراسیون منزل خود ایجاد کنید به همین دلیل لازم است با هفت عنصر اصلی در طراحی داخلی آشنا شوید که یکی از این مفاهیم چرخه رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی می‌باشد.

هر رنگی بیانگر یک انرژی خاص است. اگر بخواهیم تمامی مشخصات آن را در یک مقاله بگوییم شدنی نیست. اما در این مقاله چند ویژگی مهم از آنان را برای شما توضیح می‌دهیم. در ابتدا باید بدانید رنگ‌های اصلی چه رنگ‌هایی هستند. اگر یک مثلث را در نظر بگیرید، در هر راس آن یک رنگ جای دارد. سه رنگ قرمز، زرد و آبی سه رنگ اصلی هستند که در راس‌های مثلث قرار می‌گیرند. از ترکیب هر کدام از آن‌ها، رنگ‌های دیگری پدید می‌آید که به آن رنگ‌های ثانویه یا درجه دوم می‌گوییم.

یکی از اصلی‌ترین رنگ‌هایی که در دکوراسیون از آن استفاده می‌شود، رنگ سفید است. این رنگ امروزه در طراحی دکوراسیون به سبک مینیمال بسیار طرفدار دارد. در واقع رنگ سفید رنگ خاصی نیست و حتی در چرخه رنگ وجود ندارد، این رنگ به دلیل عدم وجود رنگ‌های دیگر مهم شناخته می‌شود. با این رنگ‌ در دکوراسیون می‌توانید فضا را روشن‌تر و بزرگ‌تر از حد معمول نشان دهید. همچنین این رنگ دارای انرژی مثبت است و حس پاکی و امید را به شما می‌رساند. اگر در انتخاب رنگ در دکوراسیون منزل خود دچار تردید شدید، نیاز است با افراد خبره و متخصص در این امر مشورت کنید. برای این کار با گروه معماری بام در تماس باشید.

چرخه رنگ در دکوراسیون داخلی

 

با علم رنگ در دکوراسیون گرما یا سرما به محیط ببخشید

رنگ‌ها حامل انرژی‌های به خصوصی هستند و قدرت این را دارند که محیطی را گرم یا سرد نشان دهند. البته این موضوع در ذهن ما دچار تغییر می‌شود، وگرنه این بدان معنی نیست که خود رنگ‎‌ها از خود گرما داشته باشند و برعکس. در چرخه رنگ رنگ‌هایی هستند که برای گرم نشان دادن دکوراسیون استفاده می‌شوند. در واقع این چرخه به دو دسته رنگ‌های گرم و رنگ‌های سرد تقسیم می‌شوند. برای مثال رنگ قرمز و قهوه‌ای اگر در کنار هم در دکوراسیون استفاده شوند مفهوم گرما و صمیمیت را می‌رسانند. و برای ایجاد حس سرما، می‌توان از رنگ‌های آبی و بنفش استفاده کرد. بنابراین رنگ در دکوراسیون تاثیرات مهمی برای انتقال مفهوم و انرژی دارند.

همچنین رنگ‌هایی هم هستند که انرژی خنثی دارند . این دسته از رنگ‌ها در چرخه رنگ وجود ندارند. رنگ‌های خنثی در دکوراسیون در کنار رنگ‌های دیگر استفاده می‌شود. اگر بخواهید با آن آشنا شوید، به رنگ‌های خاکستری، کرم توجه کنید.وجود این رنگ‌ها باعث می‌شود به رنگ‌های دیگر توجه ویژه‌ای شود. بنابراین اگر در فضایی خواستید برخی رنگ‌ها بیشتر دیده شوند می‌توانید در اطراف آن از رنگ‌های خنثی استفاده کنید.

 

محبوبیت رنگ‌های ترکیبی در دکوراسیون داخلی

این رنگ‌ها از ترکیب دو یا سه رنگ به وجود می‌آیند. رنگ‌ها می‌توانند بر روی هم تاثیر بگذارند. اگر بخواهیم چند نمونه از آن را مثال بزنیم به رنگ‌های فیروزه‌ای، بنفش، سبز، زرشکی، نارنجی، قهوه‌ای و ... اشاره می‌کنیم که البته شدت رنگ آن به غلظت هر رنگ بستگی دارد. برای مثال رنگ فیروزه‌ای که یکی از زیباترین رنگ‌های ترکیبی است، از گذشته محبوبیت آن در بین فرهنگ ایرانیان ثابت شده و امروزه هم همچنان استفاده فراوانی از این رنگ در دکوراسیون می‌شود. حوض‌های فیروزه‌ای رنگ در وسط حیاط خانه‌های قدیمی بیانگر محبوبیت این رنگ در زمان‌های گذشته بوده.

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 45
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 68
  • بازدید ماه : 245
  • بازدید سال : 1,725
  • بازدید کلی : 12,426